Η ΕΝΔΟΟΜΙΛΙΚΗ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ (Transfer Pricing)

Νομικός Ν. (Εφοριακός υπαλ.ΚΕΜΕΕΠ)

Έτος Έκδοσης: 2023
Αρ. Σελίδων: 206
38,00 €
34,20 € Έκπτωση 10%
με ΦΠΑ
Ποσότητα
 

Ασφαλείς τρόποι πληρωμής online αγορών

 

Τρόποι Αποστολής προιόντων

Αντί ΠρολόγουIX

Μέρος Α

Εισαγωγικές έννοιες και ελληνικό θεσμικό πλαίσιο

Κεφάλαιο 1

Οι κατηγορίες των επιχειρήσεων

1.1 Η κατηγοριοποίηση βάσει του ιδιοκτησιακού καθεστώτος5

1.2 Η κατηγοριοποίηση βάσει των λειτουργιών που επιτελούνται5

1.3 Η κατηγοριοποίηση βάσει των κινδύνων που αναλαμβάνονται6

1.3.1 Επιχειρήσεις παραγωγής6

1.3.2 Επιχειρήσεις διανομής και μεταπώλησης7

1.4 Η συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε καθεστώς ελεύθερου ανταγωνισμού (ανεξάρτητες επιχειρήσεις)11

Κεφάλαιο 2

Οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις και η συμπεριφορά τους

2.1 Οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις12

2.1.1 Οι έμμεσες συμμετοχές13

2.1.2 Η άμεση ή έμμεση ουσιώδης διοικητική εξάρτηση13

2.1.3 Ο άμεσος ή έμμεσος έλεγχος ή η καθοριστική επιρροή13

2.1.4 Το δικαίωμα της αρνησικυρίας14

2.2 Παράδειγμα φορολογικού σχεδιασμού αποφυγής φόρου μέσω της ενδοομιλικής τιμολόγησης16

2.3 Η συμπεριφορά των συνδεδεμένων επιχειρήσεων18

2.4 Οι κατηγορίες των ενδοομιλικών συναλλαγών19

Κεφάλαιο 3

Υποχρεώσεις των συνδεδεμένων επιχειρήσεων

3.1 Η ουσιαστική υποχρέωση - Η αρχή των ίσων αποστάσεων21

3.2 Οι τυπικές υποχρεώσεις23

3.2.1 Ο φάκελος τεκμηρίωσης24

3.2.1.1 Ο βασικός φάκελος τεκμηρίωσης25

3.2.1.2 Ο ελληνικός φάκελος τεκμηρίωσης26

3.2.2 Ο συνοπτικός πίνακας πληροφοριών29

3.2.3 Οι εκθέσεις ανά χώρα (Country by Country Reporting)30

3.3 Πρόστιμα31

3.3.1 Πρόστιμα φακέλου τεκμηρίωσης31

3.3.2 Πρόστιμα συνοπτικού πίνακα πληροφοριών32

3.3.2.1 Εκπρόθεσμη τροποιητική υποβολή32

3.3.2.2 Εκπρόθεσμη τροποποιητική υποβολή λόγω ανακρίβειας32

3.3.2.3 Μη υποβολή32

3.3.3 Πρόστιμα έκθεσης ανά χώρα32

3.3.3.1 Εκπρόθεσμη υποβολή33

3.3.3.2 Μη υποβολή33

Μέρος Β

Διαδικασία συγκρίσεων και τεκμηρίωση της ενδοομιλικής τιμολόγησης

Κεφάλαιο 1

Ορισμοί

1.1 Ορισμοί κατά την διενέργεια συγκρίσεων39

1.2 Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια σύγκριση40

Κεφάλαιο 2

Παράγοντες συγκρισιμότητας

2.1 Τα χαρακτηριστικά των αγαθών και των υπηρεσιών41

2.1.1 Η ποιότητα ως παράγοντας συγκρισιμότητας42

2.1.2 Η ομοιότητα των αγαθών ως παράγοντας συγκρισιμότητας43

2.2 Η λειτουργική ανάλυση45

2.3 Οι συμβατικοί όροι47

2.4 Οι οικονομικές συνθήκες49

2.5 Οι επιχειρηματικές στρατηγικές50

Κεφάλαιο 3

Διαδικασία τεκμηρίωσης της ενδοομιλικής τιμολόγησης

3.1 Μια τυπική διαδικασία51

3.2 Βήμα 1 - Η επιλογή του ελεγχόμενου μέρους (tested party)53

3.2.1 Περιπτώσεις που η Φορολογική Αρχή αμφισβήτησε το ελεγχόμενο μέρος55

3.3 Βήμα 2 - Η επισκόπηση των εσωτερικών συγκριτικών στοιχείων57

3.4 Βήμα 3 - Η επιλογή της μεθόδου ενδοομιλικής τιμολόγησης58

3.4.1 Μέθοδος της συγκρίσιμης μη ελεγχόμενης τιμής (Comparable Uncontrolled Price, CUP)58

3.4.2 Μέθοδος της τιμής μεταπώλησης (Resale Price Method-RPM)65

3.4.3 Μέθοδος του κόστους πλέον περιθώριο κέρδους (Cost Plus Method-CPM)72

3.4.4 Μέθοδος του καθαρού περιθωρίου κέρδους συναλλαγής (Transactional Net Margin Method-TNMM)77

3.4.5 Ποια μέθοδος είναι η καλύτερη;81

3.4.6 Περίπτωση που η Φορολογική Αρχή αμφισβήτησε την ακολουθούμενη μέθοδο ενδοομιλικής τιμολόγησης82

3.5 Βήμα 4 - Επιλογή των συγκριτικών στοιχείων (εσωτερικά ή εξωτερικά συγκριτικά στοιχεία)83

3.5.1 Εξωτερικά συγκριτικά στοιχεία, Βάσεις δεδομένων84

3.5.1.1 Το 1ο στάδιο - Η αυτόματη αναζήτηση84

3.5.1.2 Το 2ο στάδιο - Η χειροκίνητη επισκόπηση89

3.5.2 Ποιοτικά χαρακτηριστικά μιας αναζήτησης στη βάση δεδομένων89

3.5.3 Εξέταση της αξιοπιστίας της ανάλυσης από μια βάση δεδομένων90

3.5.4 Χρόνος αναφοράς των συγκριτικών στοιχείων90

3.5.5 Περιπτώσεις που η Φορολογική Αρχή απέρριψε τα συγκριτικά στοιχεία της επιχείρησης90

3.6 Βήμα 5 - Η επιλογή του δείκτη κερδοφορίας92

3.7 Βήμα 6 - Το εύρος που τηρεί την αρχή των ίσων αποστάσεων94

3.8 Βήμα 7 - Η επιλογή του σημείου που τηρεί την αρχή των ίσων αποστάσεων94

3.8.1 Η λειτουργική ανάλυση94

3.8.2 Η ποιότητα των συγκριτικών στοιχείων95

Κεφάλαιο 4

Ειδικές κατηγορίες ενδοομιλικών συναλλαγών

4.1 Παροχή υπηρεσιών στο κόστος97

4.2 Παραχώρηση σημάτων99

4.2.1 Εξωτερικά συγκριτικά στοιχεία - Βάσεις δεδομένων100

4.3 Ενδοομιλική χρηματοδότηση105

4.3.1 Οι παράγοντες συγκρισιμότητας105

4.3.1.1 Λειτουργική ανάλυση των ενδοομιλικών δανείων - Εξασφαλίσεις105

4.3.1.2 Ο παράγοντας της πιστοληπτικής ικανότητας - έμμεση υποστήριξη - παθητική σύνδεση106

4.3.1.3 Ο παράγοντας του ποσού του δανείου108

4.3.1.4 Ο παράγοντας της διάρκειας του δανείου108

4.3.1.5 Ο παράγοντας της γεωγραφικής περιοχής - κίνδυνος χώρας108

4.3.2 Τα βήματα της τεκμηρίωσης110

4.3.2.1 Η επιλογή του ελεγχόμενου μέρους110

4.3.2.2 Ο υπολογισμός της πιστοληπτικής ικανότητας του οφειλέτη110

4.3.2.3 Τα διαθέσιμα εσωτερικά συγκριτικά στοιχεία111

4.3.2.4 Εξωτερικά συγκριτικά στοιχεία - Βάσεις δεδομένων111

4.3.3 Αμοιβές εγγύησης116

Κεφάλαιο 5

Η τεκμηρίωση κατά την περίοδο του κορονοϊού

5.1 Η ειδική οικονομική συνθήκη της πανδημίας του κορονοϊού117

5.1.1 Επίπτωση στην ανάλυση συγκρισιμότητας117

5.1.2 Επίπτωση στην μέθοδο118

5.1.3 Επίπτωση στα συγκριτικά στοιχεία118

Κεφάλαιο 6

Κλαδικές αναλύσεις

6.1 Ο κλάδος της παραγωγής αγαθών121

6.2 Ο κλάδος της διαμεσολάβησης στην πώληση124

6.3 Ο ρόλος του διαμεσολαβητή που δεν προσθέτει αξία στο προϊόν129

6.4 Ο κλάδος των φαρμάκων130

6.5 Ο κλάδος των αυτοκινήτων137

6.6 Ο κατασκευαστικός κλάδος142

6.7 Ο κλάδος της φιλοξενίας145

6.8 Ο κλάδος της παροχής υπηρεσιών148

Μέρος Γ

Ο έλεγχος της ενδοομιλικής τιμολόγησης

Κεφάλαιο 1

Διαδικασία ελέγχου της ενδοομιλικής τιμολόγησης157

Κεφάλαιο 2

Στοιχεία που συλλέγονται

2.1 Βασική αρχή του ελέγχου της ενδοομιλικής τιμολόγησης162

2.2 Συλλογή πληροφοριών162

2.2.1 Κατάρτιση ερωτηματολογίου - Λειτουργική ανάλυση ελεγχόμενης επιχείρησης163

2.2.2 Πληροφορίες από τον φάκελο τεκμηρίωσης - Συνοπτικό πίνακα164

2.2.2.1 Έλεγχος ορθής επιλογής του ελεγχόμενου μέρους165

2.2.2.2 Έλεγχος ορθής επιλογής μεθόδου τεκμηρίωσης165

2.2.2.3 Έλεγχος ορθής επιλογής των συγκριτικών στοιχείων166

2.3 Πρόγραμμα ελέγχου ανά είδος συναλλαγής166

2.3.1. Ενσώματα αγαθά167

2.3.2. Υπηρεσίες167

2.3.3. Δικαιώματα (Royalties)168

2.3.4. Ενδοομιλική χρηματοδότηση169

2.3.5. Δαπάνες διοίκησης (Management fees)170

2.4 Τυπικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει η έκθεση ελέγχου171

2.4.1 Οι οριακές προσαρμογές και η αρχή της νομιμότητας171

2.4.2 Το εύρος ίσων αποστάσεων και η αρχή της αναλογικότητας172

2.4.3 Ο χρόνος του ελέγχου της Φορολογικής Αρχής και ο χρόνος καθορισμού της ενδοομιλικής τιμολόγησης173

2.4.4 Εικονικότητα και ενδοομιλική τιμολόγηση173

2.4.5 Ενδοομιλική τιμολόγηση και λοιπές φορολογίες174

Κεφάλαιο 3

Πρακτικές εφαρμογές ελέγχου της ενδοομιλικής τιμολόγησης

3.1 Παράδειγμα 1 - Μέθοδος της συγκρίσιμης μη ελεγχόμενης τιμής (CUP)175

3.2 Παράδειγμα 2 - Μέθοδος της συγκρίσιμης μη ελεγχόμενης τιμής (CUP), με προσαρμογές στα έξοδα διάθεσης178

3.3 Παράδειγμα 3 - Μέθοδος της τιμής μεταπώλησης (RPM), με εξωτερικά συγκριτικά στοιχεία182

3.4 Παράδειγμα 4 - Μέθοδος του κόστους πλέον περιθώριο κέρδους (Cost-plus method), με εσωτερικά συγκριτικά στοιχεία185

3.5 Παράδειγμα 5 - Μέθοδος του καθαρού περιθωρίου κέρδους συναλλαγής (ΤΝΜΜ), με εξωτερικά συγκριτικά στοιχεία187

Παράρτημα 1

Σημειώσεις στατιστικής

1. Στατιστικοί ορισμοί/Μέτρα θέσης και διασποράς191

1.1. Ελάχιστη τιμή191

1.2. Μέγιστη τιμή191

1.3. Απλός μέσος όρος191

1.4. Σταθμισμένος μέσος όρος192

1.5. Διάμεσος192

1.6. Πρώτο (1ο) και τρίτο (3ο) τεταρτημόριο193

1.7. Εύρος193

1.8. Ενδοτεταρτημοριακό εύρος194

2. Παράδειγμα υπολογισμού μέτρων θέσης και διασποράς (όρια ίσων αποστάσεων)194

Παράρτημα 2

Νομολογία195

Πηγές201

Ευρετήριο205

Το βιβλίο αποτελεί έναν συνοπτικό οδηγό για την ενδοομιλική τιμολόγηση. Ορίζει τους τύπους των επιχειρήσεων ανάλογα με τις λειτουργίες που επιτελούν και τους κινδύνους που αναλαμβάνουν. Διατυπώνει τη συμπεριφορά των συνδεδεμένων επιχειρήσεων σε σχέση με τις ανεξάρτητες επιχειρήσεις. Παρουσιάζει τις υποχρεώσεις των συνδεδεμένων επιχειρήσεων, βάσει της ελληνικής φορολογικής νομοθεσίας. Αυτές είναι:

• η ουσιαστική υποχρέωση της τιμολόγησης με τους ίδιους όρους, ως εάν οι επιχειρήσεις ήταν ανεξάρτητες και

• οι τυπικές υποχρεώσεις της σύνταξης μιας μελέτης που καλείται φάκελος τεκμηρίωσης και η ηλεκτρονική υποβολή του συνοπτικού πίνακα πληροφοριών που περιλαμβάνει περιληπτικά τα περιεχόμενα του φακέλου τεκμηρίωσης.

 

Παρουσιάζει μια τυπική διαδικασία που μπορεί να εφαρμόζεται για την τεκμηρίωση της ενδοομιλικής τιμολόγησης, ώστε να αποδειχτεί ότι η αρχή των ίσων αποστάσεων τηρείται. Αυτή συνίσταται στην επιλογή του ελεγχόμενου μέρους, την επιλογή της μεθόδου ενδοομιλικής τιμολόγησης και την επιλογή των συγκριτικών στοιχείων. Ειδικότερα, ορίζει το ελεγχόμενο μέρος και τις μεθόδους ενδοομιλικής τιμολόγησης, χρησιμοποιώντας πρακτικά παραδείγματα εφαρμογής.

Επιπλέον, αποτυπώνει τα τυπικά χαρακτηριστικά που έχουν εμπορικοί κλάδοι στους οποίους έχει εφαρμογή η ενδοομιλική τιμολόγηση.

Επιπροσθέτως, παρουσιάζει τη σχετική νομολογία των Διοικητικών Δικαστηρίων σχετικά με την ενδοομιλική τιμολόγηση.

Τέλος, περιγράφει τα βήματα του ελέγχου της ενδοομιλικής τιμολόγησης, την συλλογή των πληροφοριών και δίνει πρακτικές εφαρμογές ελέγχου της ενδοομιλικής τιμολόγησης. Πιο συγκεκριμένα, ερμηνεύει το πρόγραμμα ελέγχου της ενδοομιλικής τιμολόγησης και διατυπώνει τα κρίσιμα ζητήματα που θα πρέπει να απαντώνται κατά τον έλεγχο της ενδοομιλικής τιμολόγησης.

16 ακόμα προϊόντα στην ίδια κατηγορία: